... 90003132

جا به جایی مرسولات پستی و روشی نوین برای آن

جا به جایی مرسولات پستی، چالش‌ها و مصائب زیادی دارد، از جمله می‌توان به عدم برخورداری از امنیت کافی بسته‌ها، تاخیر در ارسال، مشکلات مربوط به هزینه و عدم امکان تحویل بسیاری از مرسوله‌ها در روزهای تعطیل اشاره کرد. این در حالی است که در حال حاضر لاکرهای هوشمند جابار موجب رفع بسیاری از این مشکلات شده است و تمام مرسولات پستی با کمک انواع سرویس‌های جابار به راحتی به دست مشتریان خواهد رسید و به عنوان یک تسهیل‌گر در صنعت پست و لجستیک، بسیاری از مشکلات فعالان این صنعت را حل کرده و فرایند ارسال مرسولات را از نظر صرف زمان و هزینه در بخش لجستیک بهینه ساخته است.

 در این مطلب، تمام نکات مربوط به جا به جایی مرسولات پستی با استفاده از سرویس‌های جابار را بررسی می‌کنیم.

انواع روش‌های جابه‌جایی مرسولات پستی

در حال حاضر، روش‌های مختلفی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توان جابه‌جایی مرسولات پستی را انجام داد. از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از پست‌های پیشتاز (اکسپرس)، خدمات پیک و سرویس‌های حمل و نقل اشاره کرد. در ادامه با این سرویس‌ها آشنا می‌شویم.

استفاده از پست اکسپرس برای کسب و کار

یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌ها برای جا به جایی مرسولات پستی، استفاده از خدمات پست اکسپرس برای کسب‌وکارهای مختلف است. با کمک این نوع روش جابه‌جایی مرسولات پستی، امکان ارسال مدارک یا محصولات مورد نظر را به نقاط مختلف کشور خواهید داشت.

در حال حاضر مجموعه‌های مختلفی خدمات پست اکسپرس را ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به تیپاکس اشاره کرد.

یکی از مزایای استفاده از خدمات پست اکسپرس، امکان ارسال در مدت زمان کوتاه است. به طوری که اگر در ارسال‌های معمولی به ۲ الی ۵ روز زمان برای جا به جایی مرسولات پستی نیاز باشد، در این روش می‌توان جا به ‌جایی را در کمتر از ۲۴ ساعت انجام داد. البته این روش جابه‌جایی، معایبی هم دارد که یکی از آن‌ها، هزینه بالای جابه‌جایی است. هزینه‌ای که باید برای جابه‌جایی مرسولات با پست اکسپرس پرداخت کنید، چندین برابر پست معمولی است که برای شرکت‌های بزرگ با میزان جابه‌جایی مرسولات بالا، مقرون به صرفه نیست.

استفاده از خدمات پیک درون شهری

یکی دیگر از روش‌های جابه‌جایی مرسولات پستی، استفاده از خدمات پیک درون شهری است. در حال حاضر مجموعه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای دریافت خدمات جابه‌جایی مرسولات با پیک به سراغ آن‌ها بروید. از جمله این مجموعه‌ها می‌توان به الوپیک اشاره کرد.

جابه‌جایی مرسولات با استفاده از پیک مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این روش، هزینه کمتری را برای ارسال و دریافت مرسولات پرداخت می‌کنید. البته لازم است بدانید که، خدمات پیک بین‌شهری معمولا ارائه نمی‌شود و در صورت ارائه شدن هم زمان زیادی صرف جابه‌جایی مرسولات خواهد شد.

استفاده از سرویس‌های حمل و نقل اختصاصی شرکت‌ها

برخی از شرکت‌ها این امکان را دارند تا به صورت اختصاصی از سرویس‌های حمل و نقل استفاده کنند. این سرویس‌ها همواره در دسترس هستند، اما معایب خاص خود را هم دارند. مهم‌ترین مشکل درباره برخورداری از سامانه حمل و نقل اختصاصی، هزینه بالای استخدام آن‌ها است. ممکن است استفاده از سیستم‌های حمل و نقل اختصاصی برای بسیاری از شرکت‌ها، مقرون به صرفه نباشد.

تسهیل و تسریع جا به جایی مرسولات با لاکرهای هوشمند جابار

لاکر جابار، نوعی صندوق هوشمند و الکترونیکی است که در مکان‌های مشخصی مستقر شده است و از آن برای دریافت، حفاظت، نگهداری و تحویل هر نوع مرسوله استفاده می‌شود. لاکرها به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته فعالیت می‌کنند.

جابار، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات لاکرهای هوشمند در ایران است که بر پایه سامانه E-Lock خدمات ارائه می‌کند. شرکت‌های عرضه خدمات پستی و فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند با کمک این سامانه شبکه لاکرها را مدیریت کنند و نظارت کامل در ارسال مرسولات داشته باشند. با کمک این لاکرها می‌توان به سرویس‌دهندگان پست و لجستیک امکان مدیریتی هوشمند و بهینه را داد تا بتوانند میزان بهره‌وری را تا حد زیادی افزایش دهند.

نکته‌ای که درباره لاکر هوشمند وجود دارد این است که با کمک آن، جا به جایی مرسولات پستی بسیار آسان‌تر می‌شود و می‌تواند تا حد زیادی به کاهش تردد وسایل نقلیه نیز کمک کند. این لاکرها می‌توانند بر اساس درخواست فرستنده و گیرنده، مرسوله‌های مختلف را دریافت و تحویل دهند.

زمینه‌های استفاده از لاکرهای جابار

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از لاکر جابار، تسهیل‌گری در جابه‌جایی مرسولات پستی است. با کمک این لاکرها، می‌توان مرسولات پستی را در زمان و مکان دلخواه ارسال و دریافت کرد. همچنین به دلیل هوشمند بودن، امکان مدیریت لحظه‌ای بر  زمان بارگذاری مرسولات در لاکر و برداشت آن توسط دریافت کننده فراهم است.

از جمله زمینه‌های دیگر استفاده از لاکر هوشمند جابار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از لاکرهای جابار به عنوان نقطه تحویل
  • استفاده از جابار به عنوان مقصد دوم
  • تبدیل لاکر به عنوان مرکز پذیرش یا نقطه قبول
  • استفاده از لاکر هوشمند جابار برای مرجوعی کالا

لاکرهای هوشمند جابار چه ویژگی‌هایی برای ارسال مرسولات پستی دارند؟

یکی از مهم‌ترین مزایایی که باعث شده است تا جابار به بهترین گزینه برای جا به جایی مرسولات پستی تبدیل شود، پاسخگویی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته است. کارشناسان جابار در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به مشتریان هستند.

داشتن باکس‌ها با سایزهای مختلف از  دیگر مزایای جا به جایی مرسولات پستی به وسیله لاکرهای این مجموعه است. در کنار این، با کمک API پیشرفته جابار، امکان ادغام سامانه جابار با سامانه شرکت‌های عرضه خدمات پستی و فروشگاه‌های اینترنتی باعث می‌شود امکان رزرواسیون لاکرهای جابار  فراهم باشد.

یکی از مشکلاتی که همواره درباره جا به جایی مرسولات پستی وجود دارد، موضوع امنیت است. در جابار، خیالتان از بابت امنیت مرسوله‌ها راحت است. برای ساخت لاکرها از ورق گالوانیزه که در شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است، استفاده می‌شود که عوامل خارجی به هیچ عنوان امکان ورود به داخل لاکرها را نخواهند داشت.

از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از جابار برای جا به جایی مرسولات پستی، در دسترس بودن است. لاکرهای هوشمند جابار با قرار داشتن در نقاط مختلف، امکان دسترسی آسان را در هر ساعتی و موقعیتی دارند. همین باعث شده است تا جابار به محبوب‌ترین مجموعه ارائه دهنده لاکرهای هوشمند در کشور ایران تبدیل شود.

مهم‌ترین مزایای استفاده از لاکرهای هوشمند جابار چیست؟

استفاده از لاکرهای جابار مزایای زیادی دارد. همان‌طور که پیش‌تر هم به این نکته اشاره شد، امنیت بالا از جمله ویژگی‌های برتر این لاکرها است. زمانی که مرسوله به لاکر تحویل داده می‌شود، مشتری پیامی را دریافت خواهد کرد. تا زمانی هم که این پیام ارسال شده را برای فرد دیگری ارسال نکرده باشید، تنها شما امکان برداشت مرسوله را از داخل لاکر خواهید داشت. این در حالی است که در روش سنتی جا به جایی مرسولات پستی و تحویل آن‌ها، این قابلیت وجود ندارد.

از جمله ویژگی‌های جابار می‌توان به کاربرپسند بودن آن اشاره کرد. به لطف سادگی رابط کاربری، حتی بدون داشتن دانش کافی از  جهان الکترونیک، باز هم می‌توانید به راحتی از جابار استفاده کنید.

اگر به هر دلیلی امکان حضور فیزیکی برای دریافت مرسوله خود را ندارید، می‌توانید از خدمات جا به جایی مرسولات پستی توسط جابار استفاده کنید. این در کنار امکان سفارشی‌سازی لاکرها باعث شده است تا هرکسی بتواند برای جا به جایی مرسولات پستی، لاکری متناسب با نیاز خود را سفارش دهد.

مهم‌ترین ویژگی جابار، صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. با لاکرهای هوشمند، در کمترین زمان و با کمترین هزینه، بسته‌های زیادی جا به جا می‌شوند. باید به این نکته اشاره کنیم که لاکرهای جابار بدون نیاز به اپراتور هستند و در هر ساعتی از شبانه‌روز و ۷ روز هفته (باتوجه به ساعات کاری محل استقرار لاکرها) امکان استفاده از این لاکرها را دارید.

لاکرهای هوشمند جابار کجا مستقر شده‌اند؟

یکی از مزایای استفاده از لاکرهای جابار، گستردگی آن‌ها است. در حال حاضر، لاکرهای این مجموعه در بخش‌های مختلف شهر تهران قرار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مرکز خرید پاسارگاد، هروی سنتر، مرکز خرید سانا، مرکز خرید رویال سعادت‌آباد، مرکز خرید اسکان، خیابان بهشتی (مصلی)، ترمینال غرب، بام‌لند، ترمینال بیهقی اشاره کرد.

از جمله دیگر شعب جابار می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • معین مال در خیابان آزادی
  • مرکز خرید ونک
  • مرکز خرید دنیای نور
  • مرکز خرید اطلس مال
  • بازار موبایل ایران
  • مرکز خرید اپال
  • مرکز خرید گالریا
  • کورش مال
  • مرکز خرید گلستان
  • مجتمع تجاری ارگ تجریش

جابار؛ همراه همیشگی شما در جابه‌جایی مرسولات پستی

لاکر جابار، با برخورداری از ویژگی‌های مختلف می‌تواند نیاز شما را از بابت یک لاکر حرفه‌ای برای جا به جایی مرسولات پستی برطرف کند. مجموعه جابار علاوه بر جابه‌جایی مرسولات پستی امکان استفاده به عنوان لاکر جهت مرجوعی، لاکر پایانه‌ای، استفاده به عنوان سرویس اختصاصی، نقطه پذیرش، نقطه مقصد دوم و استفاده در دفاتر خدماتی را هم دارد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در زمینه عملکرد این لاکرها، می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۲۳