... 90003132

نقش لاکرهای هوشمند در فرایند تحویل مرسولات برای شرکت‌های پست و لجستیکی

شرکت‌های پست و لجستیکی با دریافت هزینه از مصرف‌کنندگان نهایی و شرکت‌ها نسبت به تحویل مرسولات پستی آن‌ها برنامه‌ریزی و درآمد کسب می‌کنند. تحویل مرسولات پستی امری هزینه‌بر است؛ به طوریکه این شرکت‌ها سالانه میلیاردها دلار را صرف بهبود زیرساخت‌ها و تحقیق و توسعه برای کاهش و بهینه کردن این دست از هزینه‌ها انجام می‌دهند.

کاهش هزینه‌ها به شرکت‌های پست و لجستیکی امکان داشتن رقابت بیشتر و حاشیه سود بهتر را می‌دهد. مطابق مطالعات بین‌المللی معتبر  انجام شده بیشتر هزینه‌ها در فرایند پستی مربوط به تحویل مرسوله در نقطه‌ی تحویل (Last-mile) است؛ این هزینه‌ها تا بیش از نیمی از کل هزینه فرایند پستی را در بر می‌گیرد. لاکر هوشمند از جمله راه‌حل‌هایی است که به آن‌ها این امکان را می دهد که هزینه‌های مربوط به تحویل مرسوله در نقطه‌ی تحویل (Last-mile) را کاهش دهند.

درک آن بسیار ساده است. برای مثال: اگر یک پیک مجبور باشد ۳۰ بسته را خانه به خانه تحویل دهد، باید مسیری با ۳۰ توقف طی کند. از طرف دیگر، اگر او همان ۳۰ بسته را در یک لاکر هوشمند تحویل دهد، فقط یک سفر انجام خواهد داد که تحویل مرسوله در نقطه‌ی تحویل (Last-mile) بسیار کارآمدتر خواهد کرد. بنابراین دیدن لاکرهای هوشمند در فرایند تحویل مرسولات شرکت‌های پست و لجستیکی می‌توانند در موارد ذیل نقش‌آفرینی کنند:

  1. صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت و نگهداری وسایل نقلیه.
  2. برنامه‌ریزی بهتر و صرفه‌جویی در زمان پیک‌ها.

همچنین علاوه بر موارد فوق خطری مبنی بر اینکه گیرنده نتواند مرسوله پستی را تحویل بگیرد؛ وجود ندارد. از این جهت، هیچ سفر اضافی برای تلاش مجدد برای تحویل وجود ندارد.

جابار و تحویل مرسولات

بنابراین انگیزه روشنی برای حل این  قبیل از مشکلات برای شرکت‌های عرضه خدمات پستی، تجارت الکترونیک و کوریر سرویس‌ها وجود دارد. به همین دلیل است که ما شاهد سرمایه‌گذاری گسترده شرکت‌هایی مانند آمازون و DHL در ایجاد شبکه‌های لاکر هوشمند هستیم.

در جابار ، ما به طور خاص لاکرهای هوشمند را برای شرکت‌های پست و لجستیکی توسعه می دهیم. با استفاده از سامانه E-Lock جابار می توانید به راحتی این فناوری را در عملیات خود ادغام کنید.

ما دوست داریم بیشتر در مورد اینکه چگونه فناوری لاکرهای هوشمند جابار می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا کارآمدتر شود و مشتریان شما را خوشحال‌تر کند صحبت کنیم.’

تحویل مرسولات پستی با جابار

مبنع:

https://www.kuebix.com/the-high-costs-of-final-mile-delivery/
https://www.parcelandpostaltechnologyinternational.com/features/valuing-home-delivery.html: نقش لاکرهای هوشمند در فرایند تحویل مرسولات برای شرکت‌های پست و لجستیکی
تاریخ: ۱۴۰۱-۰۳-۱۶