استقرار لاکرهای هوشمند جابار در میکامال کیش

محمد احمدی، معاون فنی شرکت ملی پست، از نصب لاکر‌های هوشمند جابار در کیش برای بهبود دسترسی شهروندان به خدمات پستی خبر داد.

او درباره این لاکرها و کارکردشان توضیح داد: لاکرهای هوشمند جابار، بدون دخالت عامل انسانی، ارائه آسان‌تر خدمات پستی به ساکنان کیش را فراهم می‌کنند. همچنین، هدف شرکت ملی پست از این پروژه توسعه پست سبز در کیش براساس تکنولوژی‌های نوین است. در مجتمع‌های تجاری نیز، لاکر‌های هوشمند جابار جهت استفاده ساکنان در خارج از ساعات اداری برای ارسال و دریافت مرسولات پستی قرار خواهند گرفت.

او ادامه داد:‌ در این پروژه، اولین مرحله از بکارگیری لاکر‌های هوشمند جابار در میکامال کیش انجام شد و مقصد بعدی برای استقرار لاکرهای هوشمند، مجموعه ونوس است.

احمدی بیان کرد: بهره‌گیری از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان داخلی به منظور توسعه خدمات پست در کشور اهمیت بالایی برای پروژه مذکور داشت. از آنجاییکه نقل و انتقال کالا از مناطق آزاد تجاری به شهر‌های کشور، مشمول قوانین گمرک می‌شود امیدواریم با کمک گمرک کیش این مسئله را تسهیل بخشیم.

او توضیح داد: توسعه اقتصاد دیجیتالی به توسعه اقتصاد کیش کمک خواهد کرد و اگر اداره پست بتواند همراهی هیئت امنای مجتمع‌های تجاری را جذب کند، خدمات پستی در کیش گسترش پیدا خواهد کرد.

به گفته احمدی، یکی از شاخص‌های کلیدی توسعه یافتگی پست در کشور‌ها، سرانه محصولات پستی است که این عدد در ایران، حدود ۶ یا ۷ مرسوله به ازای هر شهروند می‌باشد و در کیش به ۱۱ مرسوله پستی نیز رسیده است.

لاکرهای هوشمند جابار، یک فناوری نوین است که علاوه بر تسهیل خدمات پستی در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی به دلیل کاهش ترددهای غیر ضروری موثر بوده و روز به روز در حال گسترش تعداد ایستگاه‌های لاکرهای هوشمند خود در سراسر کشور است.

تاریخ: 2024-09-14