... 90003132

تجربه‌‎ دریافت بسته پستی از ربات‌ها

تجربه‌‎ دریافت بسته پستی از ربات‌ها

ربات پستچی برای تحویل مرسولات کوچک به مناطق اختصاصی در مسیرهایی غیر از مسیر تردد خودروها، گزینه‌ای عالی است. این مسیرها می‌توانند محوطه کارخانه‌ها، فضاهای سرپوشیده و یا پارک‌ها باشند. البته چنین رباتی برای حرکت در جاده‌های عمومی شهر طراحی نشده است. بهترین مزیت استفاده از ربات پستچی عدم نیاز به رانندگی در مسیرهای تکراری برای تحویل بسته‌های پستی است. در این مطلب قصد داریم به روش‌های نوین دریافت بسته پستی بپردازیم.

فناوری روز در خدمت صنعت پست

با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، ربات‌ها مسیرها را «یاد می‌گیرند» و سپس می‌توانند به صورت کاملا مستقل راه خود را به آدرس‌های تحویل پیدا کنند. این ربات‌های پستچی یک راه‌حل پایدار به شمار می‌روند. مشتریان نیز می‌توانند مسیر ربات را روی نقشه ردیابی کنند. همچنین زمانی که ربات پستچی به خانه آن‌ها برسد، به آن‌ها اطلاع داده می‌شود. سپس برای دریافت بسته پستی خود باید از یک کد برای باز کردن محفظه امن استفاده کنند. پس از بسته شدن محفظه، ربات برای بارگیری بسته بعدی به انبار باز می‌گردد.

در هنگام دریافت بسته پستی با چه رباتی روبه‌رو خواهید بود؟

ربات پستچی که در هنگام دریافت بسته پستی مشاهده می‌کنید، مجهز به دوربین‌های نظارتی همه‌جانبه است که امکان استفاده از آن را به عنوان یک ربات امنیتی فراهم می‌کنند. ربات در کل زمان کار، در حین حمل و نقل محموله، در زمان انتظار بارگیری و تخلیه و یا در حین شارژ به طور مداوم تحت نظارت تصویری قرار می‌گیرد. همچنین، باتری‌های ربات به طور خودکار و بدون دخالت اپراتور شارژ می‌شوند.

سیستم نظارت تصویری هوشمند چنین رباتی می‌تواند افراد را از روی چهره آن‌ها تشخیص دهد. این کار، فرایند تحویل بسته به شخص خاصی که عکس او در ربات آپلود شده است را آسان می‌کند. محفظه حمل و نقل ربات به طور خودکار و بدون دخالت انسان باز و بسته می‌شود. قفل موجود در محفظه بار، ایمنی محموله را تضمین می‌کند و از هرگونه برداشت غیرمجاز جلوگیری به عمل می‌آورد.

این ربات‌ها مجهز به کنترل حرکت خودکار و سیستم جلوگیری از موانع هستند. کنترل حرکت از طریق یکپارچه‌سازی اطلاعات از سیستم‌های بینایی ماشین و GPS انجام می‌شود. چنین رویکردی به ربات اجازه می‌دهد تا حتی در شرایطی که امکان دریافت پایدار داده‌های GPS وجود ندارد هم با اطمینان در طول مسیر حرکت کند. گفتنی است این ربات برای رانندگی در جاده‌های سفت یا دارای سنگ‌ریزه طراحی شده است. حاشیه‌های کوچک، دست‌اندازهای جاده و گودال‌ها، هیچ یک مانع حرکت ربات نمی‌شوند. این ماشین کوچک می‌تواند در مسیرهای باریک عابر پیاده نیز حرکت کند. حرکت ربات با یک نور استروبوسکوپی یا چرخش‌بین که بر روی دکل قرار می‌گیرد همراه است.

اعتبارسنجی در هنگام دریافت بسته پستی

ربات پستچی، مجهز به یک اینترکام صوتی برای ارتباط با اپراتور است. در هنگام دریافت بسته پستی، اعتبارسنجی کاربر می‌تواند از طریق ارتباط صوتی با اپراتور، برچسب NFC گیرنده، یا سیستم تشخیص چهره سیستم داخلی انجام شود. ربات تحویل خودکار مجهز به سیستم ایمنی حداکثر انحراف از یک مسیر از پیش تعیین‌شده است. با استفاده از این سیستم می‌توان در هنگام رویارویی با موانع بزرگی که برای حرکت مشکل‌ساز هستند، حرکت ربات را محدود کرد. همچنین برای جلوگیری از ورود ربات‌ها به جاده‌های پرتردد، وسایل نقلیه یا ماشین‌آلات سنگین، این سیستم می‌تواند مفید واقع شود.

برای مطالعه مقاله‌ی “راه‌حل‌هایی برای بهبود مدیریت دریافت و تحویل مرسولات‌ پستی“، کلیک کنید.

تحویل و دریافت بسته پستی توسط ربات امنیتی

ربات پستچی برای بارگیری مرسولات عالی عمل می‌کند. این ربات باعث می‌شود برای شرکت‌های حمل و نقل که به تامین‌کنندگان خدمات تحویل ارائه می‌دهند، مدت زمان معمول برای دریافت کالا کاهش یابد. برای انجام این کار، ربات پستچی به مکان مشتری ارسال می‌شود و سپس منتظر می‌ماند تا مشتری محموله را در محفظه حمل‌ونقل آن بارگیری کند.

برای کسانی که در مناطق بزرگ زندگی می‌کنند، ربات حمل‌ونقل، دریافت بسته پستی تحویل‌شده توسط شرکت‌های حمل‌ونقل را ساده می‌کند. این ربات‌ها می‌توانند در کنار مرز یا ورودی مکان مورد نظر منتظر دریافت بسته پستی بمانند و پس از بارگیری توسط شرکت حمل و نقل، مستقیما به درب منزل تحویل دهند. این کار به جلوگیری از بازدیدهای غیرمجاز در محدوده خانه کمک کرده و صاحبان مرسوله و یا پرسنل خدمات را از انتظار برای تحویل آزاد می‌کند. به لطف سیستم نظارت تصویری هوشمند داخلی، ربات پستچی به خوبی از عهده وظایف یک ربات امنیتی در خانه هوشمند بر می‌آید.

ربات پستچی نه تنها می‌تواند کالاها را در حین حمل‌ونقل و در انتظار تخلیه به طور ایمن محافظت کند، بلکه از پس وظایف ذاتی یک ربات امنیتی نیز به خوبی می‌آید. شش دوربین نصب‌شده بر روی دکل ربات، یک پانورامای دایره‌ای از نظارت تصویری در اطراف ربات تشکیل می‌دهند. تصویر حاصل از آن‌ها، توسط یک سیستم نظارت تصویری هوشمند پردازش می‌شود که می‌تواند افراد را شناسایی کند. هنگامی که یک فرد غریبه شناسایی می‌شود، ربات از او می‌خواهد که خود را معرفی یا سیگنال هشدار ارسال کند.

لست مایل دلیوری برای دریافت کردن بسته پستی توسط ربات هوشمند

با استفاده از ربات پستچی می‌توان مرسولات را در نقاط مختلف تحویل داد؛ از ناحیه ورودی گرفته تا منطقه حفاظت‌شده در شرکت و همچنین تحویل مستقیم به گیرنده در کارگاه امکان‌پذیر است. ربات‌های تحویل خودکار به شما امکان می‌دهند تا دریافت بسته پستی را به صورت خودکار انجام دهید. پیک می‌تواند به طور مستقل بسته را در محفظه حمل‌ونقل ربات قرار دهد. ربات پس از شناسایی بسته، محفظه را می‌بندد و آن را تا ورودی محل مورد نظر می‌برد.

یک کارمند می‌تواند بسته تحویل‌شده را در هر زمان که برای او مناسب باشد، از ربات ایستاده در ورودی تحویل بگیرد. در عین حال، به لطف محفظه قابل قفل ربات، بسته را می‌توان با خیال راحت دریافت کرد. اعتبارسنجی گیرنده، که برای باز کردن قفل محفظه بار ربات مورد نیاز است، با استفاده از یک برچسب NFC یا عکسی از چهره گیرنده که توسط سیستم امنیتی داخلی ربات قابل شناسایی است، انجام می‌شود. این فرایند باعث صرفه‌جویی در وقت کارکنان شرکت حمل‌ونقل و فرد منتظر تحویل می‌شود.

امکان دریافت بسته پستی در تمام شرایط از ربات وجود خواهد داشت

از محفظه بار ربات پستچی می‌توان برای ذخیره بسته کمک‌های اولیه یا آب برای شرایط آب و هوایی گرم نیز استفاده کرد. همچنین امکان برقراری ارتباط این ربات با اپراتور در مواقع اضطراری وجود دارد. از سوی دیگر، برای مناطقی که ارتباطات موبایل پایدار و قابل اعتماد ندارند، ربات پستچی به ایستگاه رادیویی موج شات دوربرد مجهز است. بدین ترتیب ربات پستچی آماده خدمت در هر شرایطی است.

جابار عرضه‌کننده لاکر هوشمند است که این لاکرها در مکان‌های مشخص، مستقر می‌شوند. جابار با ارائه لاکر هوشمند در حفاظت از مرسولات پستی کمک می‌کند. بدین ترتیب شما می‌توانید بسته‌های پستی خود را در زمان و مکان دلخواه تحویل بگیرید. همچنین فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند فراهم می‌سازد با پرداخت کمترین هزینه، مرسولات پستی را به مشتریان خود تحویل دهند.

تاریخ: ۱۴۰۲-۰۸-۲۹