... 90003132

مدیریت زمان بسته ارسالی و راه حل آن

مدیریت زمان بسته ارسالی

ما در دنیای دیجیتال مدرن زندگی می‌کنیم، جایی که همه چیز با سرعت رو به پیشرفت است. بنابراین تعجبی ندارد که اصطلاحاتی مثل مدیریت زمان بسته ارسالی، تحویل ۲۴ ساعته و تحویل همان روز، انتظاری طبیعی و معمول برای مشتریان شرکت‌های پستی و لجستیکی باشد.

حقیقت این است که مردم از تحویل گرفتن سفارش خود هیجان‌زده می‌شوند، درباره کیفیت و زمان تحویل با دوستان‌شان صحبت می‌کنند و اگر تجربه بدی داشته باشند،‌ حتما آن را به اشتراک می‌گذارند. تحویل دیرهنگام برای مشتری ناراحت‌کننده است و آسیب زیادی به کسب‌وکار می‌زند. بنابراین، مدیریت زمان بسته ارسالی برای ماندن در بازار رقابتی و حقظ رضایت مشتریان ضروری است.

در این مقاله، راهکارهایی را بررسی می‌کنیم که هر شرکتی برای تحویل سریع‌تر بسته پستی خود می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود. پس همراهمان بمانید.

۱۰ راهکار برای مدیریت زمان بسته ارسالی

با افزایش رجوع افراد به فروشگاه های اینترنتی و خرید آنلاین در سال‌های اخیر، انتظارات مشتریان نیز بالا رفته است. چه یک شرکت لجستیکی باشید و چه یک خرده‌فروش، ارسال به‌موقع بسته یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت و دستیابی به رضایت مشتری است.

۱. از اتوماسیون استفاده کنید

امروزه کسب‌وکارهای زیادی از فناوری‌های مدرن مانند اینترنت اشیاء (IOT) برای اتوماسیون و ساده‌سازی فرایندهای تحویل بسته ارسالی خود استفاده می‌کنند. اتوماسیون تضمین می‌کند که تمام فرایندها از بسته‌بندی گرفته تا ارسال‌های روزانه، مدیریت موجودی و نظارت بر رانندگان، به هم پیوسته و کارآمد هستند. اتوماسیون همچنین عملیات کسب‌وکار را بر اساس مجموعه‌ای از معیارهای مرتبط و از پیش‌تعریف‌شده برای اطمینان از حفظ استانداردهای عملکرد‌، تعریف و مدام کنترل می‌کند.

۲. گزینه‌های حمل و نقل محدود، ولی محبوب فراهم کنید

اگرچه ممکن است یک فهرست طولانی از گزینه‌های متنوع حمل و نقل برای مشتریان جذاب به ‌نظر برسد، اما معمولا آن‌ها را گیج می‌کند و خسته‌کننده است. محدود کردن گزینه‌های حمل و نقل باعث می‌شود مشتریان راحت‌تر تصمیم بگیرند. علاوه‌بر این، گرفتن سفارش، مدیریت زمان بسته ارسالی و ارسال بسته پستی ساده‌تر خواهد بود.

۳. کارمندان باتجربه و آموزش‌دیده به‌کار گیرید

اهمیت کارکنان کارآمد و آموزش‌دیده را در مدیریت زمان بسته ارسالی نمی‌توان نادیده گرفت. آن‌ها نیروی محرکه کسب‌وکار هستند و بنابراین باید به‌درستی آموزش ببینند.

کارکنان ناکارآمد حتی جلوی دستیابی به مزایای سیستم‌های مدرن را مانند اینترنت اشیاء (IOT) و صندوق هوشمند می‌گیرند. در مقابل، یک نیروی کار هوشمند و آموزش‌دیده سفارش‌ها را با بهره‌وری بالاتری پردازش می‌کند و در نتیجه نرخ رضایت مشتری افزایش می‌یابد. همچنین با روش‌های مختلف مانند پاداش‌دهی، در کارمندان انگیزه ایجاد کنید. نارضایتی کارمندان و نبود حس امنیت و قدردانی در نهایت منجر به کم‌کاری و کند شدن فرایندها خواهد شد.

۴. برون‌سپاری کنید

با ظهور خدمات بسیار کارآمد و مدرن ارائه‌شده توسط شرکت های لجستیک، برون‌سپاری به گزینه‌ای بسیار معقول و مقرون‌به‌صرفه تبدیل شده است. شرکت‌های عرضه دهنده خدمات پست و لجستیک، تخصص بالایی در بسته‌بندی، حمل و نقل و تحویل بسته پستی دارند. آن‌ها همچنین از فناوری‌های روز برای حسابداری و پیگیری عملیات استفاده می‌کنند. با‎این‌حال‌ اگر قصد دارید خودتان عملیات ارسال را انجام دهید، باید اطمینان حاصل کنید که منابع لازم را برای تمام فرایندها و مدیریت زمان بسته ارسالی دارید.

۵. سفارش‌ها را به‌سرعت تکمیل و ارسال کنید

مصرف‌کنندگان امروزی علاقه زیادی به گزینه‌های تحویل همان روز و تحویل ۲۴ ساعته دارند. در گذشته این زمان محدود، برای رساندن سفارش به مشتری غیرممکن به‌نظر می‌رسید ولی امروزه با کمک فناوری‌هایی مانند صندوق هوشمند و اینترنت اشیاء (IOT) ممکن شده است. برای جلب مشتری و راضی کردن آن‌ها، حتما این گزینه‌ها را ارائه کنید. شاید بیشتر مشتریان بازه تحویل طولانی‌تر را انتخاب کنند ولی نباید هیچ مشتری را صرفا به‌ خاطر نداشتن گزینه تحویل روز بعد از دست بدهید.

۶. محموله‌های ارسالی را گروه‌بندی کنید

گروه‌بندی بسته‌های ارسالی یکی از کارآمدترین روش‌های مدیریت زمان بسته ارسالی است. این روش نه تنها باعث کاهش هزینه‌ها و آسان‌تر کردن فرایند ارسال می‌شود، بلکه تحویل سریع‌تر بسته پستی را امکان‌پذیر می‌کند. چه در حمل و نقل بین‌المللی و چه در داخل کشور، چه یک شرکت لجستیکی باشید و چه مصرف‌کننده نهایی، گروه‌بندی محموله های ارسالی مزایای همه‌جانبه دارد.

۷. در یک سیستم مدیریت سفارش مناسب سرمایه‌گذاری کنید

اگرچه ممکن است به نظر برسد که هزینه‌های عملیاتی تمامی ندارند، حقیقت این است که هیچ چیزی به ‌اندازه سرمایه‌گذاری روی یک سیستم مدیریت سفارش مناسب و تنظیم‌شده به مدیریت زمان بسته ارسالی کمک نمی‌کند. عملیات انبارداری و تحویل باید مانند در یک سیستم هوشمند صورت گیرد که تمامی قسمت‌های آن به یکدیگر وصل هستند و هر خطایی را که ممکن است رخ دهد، به حداقل برساند.

سیستم‌های مدرن توسعه‌یافته، بسیاری از کارهای دستی را که مستعد خطای انسانی هستند، مانند تکمیل سفارش، برنامه‌ریزی مسیر، ارسال به مشتریان و موارد دیگر  را بدون خطا انجام می‌دهند.

۸. منابع را به‌درستی مدیریت کنید

اجرای عملیات ارسال بسته و مدیریت زمان بسته ارسالی یک فرایند پیچیده‌ و وقت‌گیر است که به دقت زیاد و استفاده درست از منابع نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که کل عملیات را در سطح کلان و همچنین سطح خرد با جزئیات کافی بررسی و برنامه‌ریزی کرده‌اید. فرایندهای درست طراحی کنید، افراد مناسب را استخدام کنید و در صورت لزوم، بخشی از کار را به یک شریک تجاری واگذار کنید.

۹. سرعت ارتباط و پاسخگویی را بالا ببرید

لجستیک یک صنعت پیچیده است که وابستگی زیادی به متغیرهای پویا و در حال تغییر دارد. حفظ ارتباط در زمان واقعی با تمامی ذینفعان از جمله کارمندان انبارداری، بخش بسته‌بندی، راننده‌ها و سایر افراد بسیار مهم است. ارتباط دائم تضمین می‌کند که روی تمامی کارها نظارت دارید و در صورت لزوم به‌ویژه در مواقع بحرانی، اقدامات ضروری را برای مدیریت زمان بسته ارسالی انجام خواهید داد.

۱۰. مسیرهای تحویل را بهینه کنید

بهینه‌سازی مسیر تحویل ستون فقرات سیستم ارسال بسته است. استفاده از فناوری‌های جدید مثل هوش مصنوعی یکی از کارآمدترین روش‌ها برای بهینه‌سازی مسیر تحویل و کل فرایند است. بهینه‌سازی مسیر تضمین می‌کند که بسته‌ها در زمان تعیین‌شده به دست مشتری می‌رسند. همچنین استفاده از صندوق هوشمند نیز از طریق کاهش مسیرهای مورد نیاز جهت تحویل بسته های پستی، موجب بهینه‌سازی و کوتاه شدن مسیرهای تحویل می‌شود.

​سخن پایانی

دنیای تجارت امروز بسیار رقابتی است و هر روز نوآوری‌های جدیدی در آن پدیدار می‌شود. در چنین شرایطی پیدا کردن مشتری و حفظ آن بسیار دشوار است. مدیریت زمان بسته ارسالی با کمک فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیاء (IOT) و صندوق هوشمند برای موفقیت کسب‌وکار حیاتی است. پیروی از ۱۰ راهکاری که در این مقاله توضیح دادیم، به شما کمک می‌کند تحویل سریع و اقتصادی داشته باشید و مشتریانتان را راضی نگه دارید. شما می‌توانید با مطالعه مقاله چالش‌های لست مایل دلیوری و نحوه غلبه بر آن‌ها اطلاعاتی کسب کنید.

تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۱۸