... 90003132

دریافت بسته پستی و تحول آن در سال ۲۰۲۴

دریافت بسته پستی

صنعت پست با چالش‌های مختلف طی سال‌های اخیر، دست و پنجه نرم می‌کند. اما همواره در تلاش است تا انعطاف‌پذیر ی خود را حفظ کند. در چنین سال‌های پر از تلاطم و رقابت، بسیاری از شرکت‌ها نه تنها از این شرایط جان سالم به در برده‌اند، بلکه با نوآوری‌هایی در دریافت بسته پستی شکوفا شده‌اند. در یک نظرسنجی اخیر در لینکدین، از رهبران صنعت پست خواسته شد استراتژی‌های نوآوری خود را در سال ۲۰۲۴ به اشتراک بگذارند. با ما همراه باشید تا با این استراتژی‌ها آشنا شوید.

نتایج نظرسنجی

نتایج نظرسنجی تصویر روشنی از رویکرد آینده‌نگر صنعت پست را نشان می‌دهد. از شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی خواسته شد حوزه نوآوری خود را انتخاب کنند که شامل تغییر سیستم‌های IT مانند TMS/CRM، ساخت شبکه لاکر، پیاده‌سازی ابزارهای هوش مصنوعی، راهکارها و نوآوری‌ها در بخش دریافت بسته پستی و خودکار کردن عملیات مرتب‌سازی بود.

برجسته‌ترین یافته این نظرسنجی تمرکز صنعت روی پیاده‌سازی ابزارهای هوش مصنوعی بود، به‌طوری که ۴۰درصد از پاسخ‌دهندگان آن را به‌عنوان اولویت خود برای سال آینده اعلام کردند.

ساخت شبکه لاکرهای هوشمند بسته پستی ۳۵درصد آرا را به خود اختصاص داد که نشان‌دهنده علاقه قابل‌توجه به گسترش این سیستم است. از سوی دیگر، خودکارسازی عملیات مرتب‌سازی و تغییر سیستم‌های IT به ترتیب ۱۸درصد و ۸درصد از آرا را به خود اختصاص دادند.

انقلاب هوش مصنوعی در لجستیک و دریافت بسته پستی

تمایل رهبران صنعت پست به ابزارهای هوش مصنوعی نشان می‌دهد که قصد دارند با کمک پیشرفت‌های فناوری کسب‌وکار خود را جلو ببرند و دریافت بسته پستی را راحت‌تر کنند. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که جنبه‌های مختلف عملیات لجستیک را از بهینه‌سازی مسیرهای تحویل گرفته تا بهبود خدمات مشتری و نگهداری پیش‌بینی‌کننده زیرساخت‌های لجستیک، تغییر دهد.

موضوع بحث: ابزارهای هوش مصنوعی و کاربردهای آن‌ها

با توجه به علاقه شدید به هوش مصنوعی، باید به این موضوع بپردازیم که شرکت‌ها به دنبال پیاده‌سازی چه نوع ابزارهای هوش مصنوعی هستند. گزینه‌ها زیاد هستند، از جمله می‌توان به الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای پیش‌بینی تقاضا، ربات‌های چت برای خدمات مشتری، وسایل نقلیه خودکار برای تحویل بسته پستی و اتوماسیون فرایند رباتیک برای مدیریت انبار اشاره کرد.

نیاز به دستورالعمل‌های حرفه‌ای

افزایش چشمگیر پذیرش هوش مصنوعی، نیاز به تدوین رهنمودهای حرفه‌ای برای تضمین اجرای مؤثر و اخلاقی آن را به وجود آورده است. با فراگیر شدن هوش مصنوعی، این صنعت باید بهترین شیوه‌ها را برای یکپارچه‌سازی، مدیریت داده‌ها، حفظ حریم خصوصی و راهبردهای انتقال نیروی کار تدوین کند.

با توجه به اینکه بیشتر پاسخ‌دهندگان مشتاق پیاده‌سازی ابزارهای هوش مصنوعی هستند، بدیهی است که این صنعت در آستانه یک انقلاب تکنولوژیکی قرار دارد.

نتایج نظرسنجی همچنین فراخوانی برای اقدام برای نهادها و رهبران صنعت پست است تا با همکاری یکدیگر دستورالعمل‌هایی را ایجاد کنند. پیاده‌سازی مسئولانه و استراتژیک هوش مصنوعی را در لجستیک پشتیبانی می‌کنند تا دریافت بسته پستی برای مشتریان بیش از پیش آسان و در زمانبدی دقیق و بدون مشکل مدیریت شود.

فناوری‌های زیادی موجب سهولت دریافت بسته پستی برای مشتریان شده که لاکرهای هوشمند یکی از آن‌هاست.

لاکرهای هوشمند در سراسر دنیا توسط بازیگران اصلی صنعت پست و لجستیک و تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار گرفته است. همین امر موجب افزایش رضایت مشتریان گردیده است.

لاکرهای هوشمند مزایایی برای کسب و کارهای وابسته دارد. راه حل پایدار و دوستدار محیط زیست و در ساخت شهر هوشمند موثر می‌باشد.

توسط لاکرهای هوشمند شرکت‌های عرضه‌دهنده خدمات پستی و فعالان حوزه تجارت الکترونیک امکان ارسال سفارشات بیشتری به مشتریان دارند. در نتیجه علاوه بر بهینه‌سازی هزینه و زمان ارسال مرسولات، می‌توانند رضایت مشتریان خود را نیز افزایش دهند.

تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۰۴