... 90003132

مزایای استفاده از سرویس لاکر برای نقطه قبول (First Mile)

ارسال مرسولات پستی فرایندی بسیار پیچیده دارد. هر یک از مراحل این فرایند باید به شکلی کاملا حساب‌شده برنامه‌ریزی شوند تا در نهایت مرسولات در زمان تعیین‌شده به دست تحویل‌گیرنده برسند. یکی از مهم‌ترین مراحل ارسال مرسولات پستی، نقطه قبول (First Mile) است. بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین و شرکت‌های عرضه خدمات پستی (کوریرها) در این مرحله با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند. چالش‌هایی که باعث افزایش هزینه و زمان ارسال مرسولات پستی خواهند شد.

نقطه قبول (First Mile) دقیقا چیست؟

نقطه قبول (First Mile) به معنای جابه‌جایی کالا از محل پذیرش تا نقطه‌ای است که ارسال کالا از آن انجام خواهد شد. در خرده‌فروشی یا کسب‌وکارهای آنلاین، نقطه قبول می‌تواند به معنای ارسال کالا از محل توزیع یا انبار برای تحویل‌گیرنده باشد. این مفهوم در صنایع تولیدی به معنای حمل‌ونقل کالا از انبار تولیدکننده به سمت خرده‌فروشی است.

می‌توان گفت که نقطه قبول می‌تواند اولین قدم تکمیل سفارش باشد. به همین خاطر برای بهبود شرایط آن باید زنجیره تامینی کاملا دقیق و برنامه‌ریزی شده‌ داشت. یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار بر عملکرد نقطه قبول، مکان انتخابی برای پذیرش مرسولات است. مکان تعیین‌شده باید از ویژگی‌هایی مانند فاصله کم تا انبار و قابلیت زون‌بندی برخوردار باشد.

چرا نقطه قبول (First Mile) اهمیت بالایی دارد؟

همان‌طور که عنوان شد، نقطه قبول (First Mile) اولین مرحله زنجیره تامین در کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک به‌شمار می‌آید. به همین خاطر این مرحله تاثیر بالایی بر فرایند تکمیل خرده‌فروشی‌ها دارد. طی سال‌های اخیر، کسب‌وکارهای آنلاین رونق بسیار زیادی گرفته‌اند و روزبه‌روز بر تعداد سفارشات آنلاین مشتریان افزوده می‌شود. به همین خاطر بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین و شرکت‌های عرضه خدمات پستی (کوریرها) با فرایند فعلی ارسال مرسولات پستی خود دچار مشکل می‌شوند.

در صورت بروز هرگونه مشکل در مرحله نقطه قبول، ارسال مرسولات پستی با تاخیر مواجه خواهد شد. این امر نه‌تنها شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی را با ضرر مالی و زمانی مواجه خواهد کرد، بلکه روی اعتبار کسب‌وکارهای آنلاین نیز تاثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر می‌توان گفت که نقطه قبول یکی از مهم‌ترین مراحل زنجیره تامین کالا به‌شمار می‌آید و کسب‌وکارهای آنلاین و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی باید از تمام ابزارها و سرویس‌های موجود برای بهبود شرایط این مرحله استفاده کنند.

سرویس لاکر جابار؛ بهترین گزینه برای بهبود کارایی نقطه قبول (First Mile)

قطعا تمام کسب‌وکارها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی به فکر رفع چالش‌های موجود در نقطه قبول (First Mile) بوده‌اند. اما رفع این چالش‌ها بسیار دشوار است و به صرف زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. جابار به‌عنوان یک استارتاپ هوشمند، با پیش‌بینی این مشکل در ارسال مرسولات پستی، سرویسی را معرفی کرده است که می‌تواند چالش‌های نقطه قبول را برای همیشه از بین ببرد. سرویس لاکر جابار، پازل گم شده‌ی کسب‌وکارهای آنلاین و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی است.

با استفاده از لاکرهای هوشمند جابار، صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند لاکرهایی را به‌عنوان نقطه پذیرش دریافت کرده و سپس مرسولات پستی خود را در آن‌ها بارگذاری کنند. حال شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی پس از دریافت اطلاعات مرسولات، به لاکرهای هوشمند جابار مراجعه کرده و پس از برداشت مرسولات نسبت به توزیع آن‌ها اقدام خواهند کرد. می‌توان گفت که از نظر هزینه و زمان، استفاده از لاکرهای هوشمند جابار برای نقطه قبول (First Mile) بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

مزایای استفاده از سرویس لاکر برای پذیرش (نقطه قبول)

استفاده از سرویس لاکرهای هوشمند جابار به عنوان نقطه قبول (First Mile) برای کسب‌وکارهای آنلاین و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی به‌صورت جداگانه مزایای فراوانی دارد. چرا که ماهیت خدمات ارائه شده کسب‌وکارها و شرکت‌های خدمات پستی با یکدیگر متفاوت است.

مزایای استفاده از سرویس لاکر توسط کسب‌وکارهای آنلاین برای نقطه قبول (First Mile) عبارت‌اند از:

• کاهش هزینه ارسال مرسولات:

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از سرویس لاکر توسط کسب‌وکارهای آنلاین برای نقطه قبول (First Mile)، کاهش هزینه‌های ارسال مرسولات است. چرا که با استفاده از لاکرهای هوشمند، صاحبان کسب‌وکارها باید مسافت کمتری را برای بارگذاری مرسولات پستی خود طی کنند. در نتیجه هزینه ارسال مرسولات پستی آن‌ها کم‌تر خواهد بود.

• مدیریت بهتر سفارشات آنلاین:

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از سرویس لاکر توسط کسب‌وکارهای آنلاین برای نقطه قبول (First Mile)، کاهش هزینه‌های ارسال مرسولات است. چرا که با استفاده از لاکرهای هوشمند، صاحبان کسب‌وکارها باید مسافت کمتری را برای بارگذاری مرسولات پستی خود طی کنند. در نتیجه هزینه ارسال مرسولات پستی آن‌ها کم‌تر خواهد بود.

• مدیریت بهتر سفارشات آنلاین:

 انبارداری و آماده‌سازی مرسولات برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار دشوار است. در صورتی‌ که با استفاده از لاکرهای هوشمند، دیگر به انبارش مرسولات نیازی نخواهد بود و کسب‌وکارها می‌توانند مرسولات خود را به‌صورت مستقیم بارگذاری کنند.

• افزایش رضایت مشتریان:

با کاهش هزینه حمل‌ونقل و مدت‌زمان ارسال مرسولات پستی، مشتریان کسب‌وکارهای آنلاین هزینه کم‌تری برای ارسال کالا پرداخت می‌کنند و مدت‌زمان کمتری نیز برای دریافت مرسوله خود منتظر می‌مانند. در نتیجه میزان رضایت‌مندی آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

مزایای استفاده از سرویس لاکر هوشمند توسط شرکت‌های پستی:

افزایش پوشش خدمات:

شرکت‌های عرضه کننده خدمات پستی با استفاده از سرویس لاکر این امکان را خواهند داشت تا به تمام کسب‌وکارهای کوچک نیز سرویس‌دهی داشته باشند.

• بهینه‌سازی عملیات جمع‌آوری مرسولات پستی:

عملیات جمع‌آوری مرسولات پستی در شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی بسیار پیچیده، زمان‌بر و هزینه‌بر است. با استفاده از سرویس لاکر هوشمند، چالش‌های بی‌شمار عملیات جمع‌آوری مرسولات توسط این شرکت‌ها بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

• کاهش هزینه‌های لجستیک:

با محدود شدن تعداد نقطه قبول (First Mile)، هزینه لجستیک شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی نیز به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد. این امر باعث کاهش نرخ ارائه خدمات و در نتیجه افزایش رضایت کسب‌وکارها و مشتریانشان خواهد شد.

لاکر جابار به عنوان نقطه قبول (First Mile)

اگر صاحب یک کسب‌وکار آنلاین یا شرکت ارائه‌دهنده خدمات پستی هستید، حتما می‌دانید که چالش‌های موجود در نقطه قبول (First Mile) می‌تواند کسب‌وکار شما را با مشکلات متعددی روبه‌رو کند. ما در جابار تمام تلاش خود را خواهیم کرد که تمام فرایند ارسال مرسولات پستی با استفاده از لاکرهای هوشمند با کمترین هزینه و اتلاف وقت انجام شود.

تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۲۴