... 90003132

لاکرهای هوشمند، بهترین روش دریافت مرسوله

فرایند جابه‌جایی و تحویل مرسولات پستی عموما با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود. این چالش‌ها با افزایش سفارشات آنلاین و گسترش کسب‌وکارهای فروش آنلاین بسیار جدی‌تر شده‌اند. به همین خاطر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی و تجارت الکترونیک همواره به دنبال روش‌هایی برای تسهیل این فرایند هستند. از طرف دیگر، لاکرهای هوشمند به عنوان یک تسهیل‌کننده به شرکت‎‌های ارائه دهنده‌ی خدمات پستی امکان بهینه‌سازی زمان ارسال مرسولات و در نتیجه افزایش ظرفیت ارسال را فراهم می‌سازد. بنابراین آن‌ها می‌توانند لاکرهای هوشمند را به عنوان بهترین روش دریافت مرسوله به مشتریان خود معرفی کرده و همچنین موجب به دست آوردن رضایت آن‌ها شوند.

بهترین روش دریافت مرسوله پستی چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از این که به سراغ معرفی بهترین روش دریافت مرسوله پستی برویم، بد نیست بدانیم یک روش برتر دریافت می‌بایست دارای چه ویژگی‌هایی باشد. در واقع یک روش برتر باید از مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برخوردار باشد تا بتوان آن را جایگزین روش‌های سنتی دریافت مرسوله پستی کرد.
مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین روش دریافت مرسوله پستی به شرح زیر هستند:

دریافت ایمن مرسولات پستی:

در حال حاضر، افراد محصولات بسیار متنوعی را از طریق اینترنت خریداری می‌کنند. برای مثال، از خرید زیورآلات گرفته تا خرید لباس و کالاهای دیجیتال. دریافت این مرسولات پستی در بسیاری از موارد ایمنی کافی ندارد و افراد در این زمینه نگرانی‌های بسیار زیادی دارند. به همین خاطر بهترین روش دریافت مرسوله پستی در مرحله اول باید کاملا ایمن باشد. روش‌های سنتی دریافت مرسوله نسبتا ایمن هستند اما گاهی به دلیل عدم حضور گیرنده در هنگام مراجعه مامور ارسال و بازگشت مرسوله به انبار خطر گم شدن و یا آسیب دیدن مرسولات بالا می‌رود.

سرعت بالا:

بهترین روش دریافت مرسوله پستی باید در کم‌ترین زمان ممکن باشد. یکی از مشکلات اصلی روش‌های فعلی و سنتی، سرعت پایین آن‌ها در شرایط ترافیک است. برای مثال در تعطیلاتی مانند عید نوروز، دریافت مرسوله‌ها بسیار کند انجام می‌شود. به همین خاطر روش‌های جایگزین باید سرعت بالایی داشته باشند. این کار تنها با افزایش گزینه‌های مشتری برای دریافت مرسوله ممکن خواهد بود. لاکرهای هوشمند با تسهیل ارائه‌ی خدمات از سوی شرکت‌های پستی با بهینه‌سازی زمان و افزایش ظرفیت ارسال، به افزایش سرعت ارسال کمک به سزایی می‌کند.

دسترسی آسان:

تصور کنید که روز چهارشنبه را برای دریافت مرسوله پستی خود انتخاب کرده‌اید. حال در این روز مجبور هستید در نقطه‌ای دیگر از شهر حضور داشته باشید. در این صورت مرسوله پستی شما برگشت خواهد خورد. به همین خاطر، بهترین روش دریافت مرسوله پستی باید امکان دسترسی آسان را به مشتری بدهد تا او بتواند در هر زمان و مکان، مرسوله پستی خود را دریافت کند.

برای مطالعه مقاله‌ی “هر آنچه باید درباره فناوری کمد شهری هوشمند بدانید“، کلیک کنید.

مزایای لاکرهای هوشمند به‌عنوان بهترین روش دریافت مرسوله پستی

همان‌طور که عنوان شد، لاکرهای هوشمند را می‌توان بهترین روش دریافت مرسوله پستی دانست. اما چگونه لاکرهای هوشمندی مانند لاکرهای جابار می‌توانند دریافت مرسولات پستی را تسهیل کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این لاکرها در ابتدا به مشتریان این امکان را می‌دهند که سفارشات خود را در مکان و زمان دلخواه دریافت کنند. همچنین لاکرهای هوشمند نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر دریافت مرسولات پستی ایمن‌تر هستند و در نهایت نیز این لاکرها هزینه‌های مرجوعی را برای مشتریان و البته شرکت‌های کوریری به‌شدت کاهش می‌دهند. در ادامه با مهم‌ترین مزایای لاکرهای هوشمند به‌عنوان بهترین روش دریافت مرسوله آشنا می‌شویم.

امکان انتخاب زمان و مکان دلخواه برای دریافت مرسوله

یکی از مهم‌ترین مزایای لاکرهای هوشمند برای دریافت مرسولات پستی این است که به مشتریان امکان انتخاب مکان و زمان دلخواه برای دریافت مرسوله را می‌دهد. در واقع اگر شما در یک روز کاری قصد دریافت یک سفارش را دارید، می‌توانید مکان دریافت سفارش را یکی از لاکرهای هوشمند نزدیک محل کارتان انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید بدون نگرانی از بابت مرجوع شدن بسته پستی (برگشت به مقصد)، به لاکر هوشمند مراجعه کرده و سفارش خود را دریافت کنید.

از طرف دیگر، شما برای دریافت مرسوله از لاکرهای هوشمند محدودیت زمانی ندارید و می‌توانید بعد از پایان ساعات کاری (متناسب با ساعات فعالیت محل‌های استقرار لاکر)، به لاکر مراجعه کرده و مرسوله خود را دریافت کنید. لاکرهای هوشمند همان چیزی هستند که صنعت پست و لجستیک به آن نیاز دارد و جابار با پیاده‌سازی لاکرهای هوشمند در ایران توانست این نیاز مهم را نیز برطرف کند.

باید اشاره کرد که با کمک لاکرهای هوشمند، شما می‌توانید سفارشات خود را در نقاط دیگر شهر نیز تحویل بگیرید یا ارسال کنید. برای مثال، اگر قصد پست کردن یک بسته به شهر تهران را دارید، می‌توانید نقطه تحویل را یکی از ایستگاه‌های لاکر نزدیک به گیرنده در پایتخت را انتخاب کنید. در این صورت، گیرنده می‌تواند به‌راحتی به لاکرهای هوشمند نزدیک به خود مراجعه کرده و بسته شما را تحویل بگیرید. درصورتی‌که بدون لاکرهای هوشمند، گیرنده مرسوله حتما باید به مرکز پست منطقه خود در تهران مراجعه کند.

ایمنی بسیار بالا؛ ویژگی مهم لاکرهای هوشمند به‌عنوان بهترین روش دریافت مرسوله

یکی دیگر از مزایای لاکرهای هوشمند، ایمنی بسیار بالای آن‌ها است. درواقع تنها مشتری به لاکرهای هوشمند دسترسی دارند و هیچ شخص دیگری نمی‌تواند مرسوله شما را تحویل بگیرد. این مزیت برای سفارشات حساس اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال شما می‌توانید هر نوع کالای را که متناسب با ابعاد لاکرهای جابار است را از هر فروشگاه آنلاینی خریداری کنید و در ایمن‌ترین حالت ممکن در لاکرهای هوشمند تحویل بگیرید. بدون این که هیچ شخص دیگری از جزئیات سفارش شما مطلع شود.

کاهش هزینه‌های مرجوعی

امکان مرجوع کردن کالا یکی از مهم‌ترین مزایای خرید آنلاین است. اما بسیاری از افراد به دلیل هزینه بالای مرجوعی، از مرجوع کردن سفارشات خود منصرف می‌شوند. چرا که خود باید تمام هزینه ارسال کالا به فروشنده را پرداخت کنند. با لاکرهای هوشمند به‌عنوان بهترین روش دریافت مرسوله، این مشکل کاملا حل شده است. چرا که لاکرهای هوشمند در کنار تسهیل فرایند دریافت مرسوله، هزینه ارسال مرسولات را نیز کاهش می‌دهند. در نتیجه مشتریان می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کم‌تر، سفارشات خود را مرجوع کنند.

همچنین در صورتی که هنگام مراجعه مامور ارسال در محل حضور  نداشته باشید بسته شما به فروشگاه آنلاین و یا شرکت کوریری برگشت می‌خورد که این موضوع مجدد برای شما دارای هزینه است. اما با انتخاب جابار به عنوان مقصد هیچ بسته‌ای برگشت نخواهد خورد و مشتری متحمل پرداخت هزینه نخواهد شد.

با لاکرهای هوشمند جابار، دریافت مرسوله از همیشه آسان‌تر است

شما می‌توانید از  لاکرهای هوشمند جابار ، به‌عنوان نقطه تحویل، نقطه قبول و مقصد دوم تحویل استفاده کنید. لاکرهای هوشمند جابار در بسیاری از نقاط تهران نصب شده‌اند و دارای شبکه گسترده‌ای است. بسیاری از شرکت‌های پستی مانند شرکت ملی پست  ایران و شرکت تیپاکس (بزرگترین شرکت پست خصوصی ایران) نیز از لاکرهای هوشمند جابار برای دریافت یا ارسال کالا استفاده می‌کنند.

تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۲۵